Infographic by- Shanghai Web Designers
Een mooi plaatje dat me via Dutchcowgirls bereikte.
Een bijna niet voor te stellen massa aan media die kan verlammen wanneer je dat toelaat.
Het staat er met alle impact:
Did You Know That - In 60 SECONDS
600 videos are uploaded on YouTube videos, amounting to 25+ hours of content
695,000 status updates, 79,364 wall posts and 510,040 comments are published on Social Networking site Facebook
70 New domains are registered
168,000,000+ emails are sent
320 new accounts and 98,000 tweets are generated on Social Networking site Twitter
iPhone applications are downloaded more than13,000 times
20,000 new posts are published on Micro-blogging platform tumbler
Popular web browser FireFox is downloaded more than 1700 times
Popular blogging platform Wordpress is downloaded more than 50 times
WordPress Plugins aredownloaded more than 125 times
100 accounts are created on professional networking site LinkedIn
40 new Questions are asked on YahooAnswers.com
100+ questions are asked on Answers.com
1 new article is published on Associated Content, the world’s largest source of community-created content
1 new definition is added on UrbanDictionary.com
1,200+ new ads are created on Craigslist
370,000+ minutes of voice calls done by Skype users
13,000+ hours of music streaming is done by personalized Internet radio provider Pandora
1,600+ reads are made on Scribd, the largest social reading publishing company
Maar als je het nu eens omdraait. Gewoon als gedachtenexperiment. Dan is het een bevrijdende gedachte.
Want of ik nu wil of niet. Deze massa aan media kan ik niet eens meer beschouwen als informatieovervloed. Verslaafd zijn we straks toch allemaal en al die foto's, films, tweets en weet ik veel wat nog meer kan ik niet eens volgen.
Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat alles wat er in het Frans, Portugees, Russisch, Japans, Chinees en welke (voor mij buitengewone) taal nog meer niet eens mee wordt genomen in mijn zoektochten op het web.
Informatie overload is een probleem dat niet meer weg te schuiven valt. Wel kun je er op diverse manier naar kijken.
Zoals op deze fantastische manier van 60 seconds.
Voor mij is een dergelijke infographic of deze website iets wat ik beschouw met ontzag en tegelijkertijd met bevrijding. Dit kan ik, al zou ik willen, niet eens meer volgen.
Daarom mijn advies zo vlak voor de vakantie: laat het maar los.
Tegen de tijd dat je klaar bent met lezen is er -inderdaad- een nieuwe 60 seconden ingegaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten