Pages

vrijdag 4 juli 2008

Handboek 'De klant is Koningin' is nu echt in aantocht


door
Volgende week krijgen alle bibliotheken 'De klant is koningin' toegestuurd.
Dan kunnen we ook bij www.debibliotheken.nl de pdf-versie en een powerpointpresentatie downloaden.
In het afgelopen jaar zijn in het land ledenbestanden geanalyseerd, is er een Nationaal Ledenonderzoek uitgevoerd en een klantsegmentatiemodel ontwikkeld. Het resultaat is het handboek dat tot stand is gekomen dankzij de inzet van vele bibliotheekorganisaties, marketeers en onderzoekers. Het is bedoeld voor directie en managers, beleidsmakers, projectleiders en marketingmedewerkers bij alle openbare bibliotheken in Nederland. In vogelvlucht kan de lezer kennis maken met de zeven belangrijkste klantsegmenten. Vervolgens is het aan de lezer om te beoordelen welke segmenten men vooral tegenkomt in de eigen bibliotheek, en wat dit betekent voor de eigen klantstrategie.
Ik heb 't rapport al stiekum even mogen bekijken en ik ben wel blij met de informatie! Helder, heel erg visueel en gelardeerd met beeldmateriaal.

Ik denk dat het heel visueel weergeeft wat het klantsegmentatiemodel al prachtig in de landelijke MOSAIC-profielanalyse heeft gedaan.

Nog even in afwachting dus. Maar zeker de moeite waard!

Geen opmerkingen:

.