Erno Mijland heeft een interessante post geschreven over (digitale) verslaglegging rondom een conferentie of een evenement. Boeiende stof om te lezen. Maar dat zijn de meeste van zijn posts.
Sociale media en een aantal mogelijkheden ervan rondom evenementen:
-fotosites gebruiken voor de foto's van het evenement. (inclusief foto's van bezoekers!)
-spreek een unieke tag af die gebruikers gebruiken wanneer ze erover bloggen, foto's posten, del.icio.us gebruiken. (zoals bijvoorbeeld sme08)
-gebruik een netwerkruimte. Zoals bijvoorbeeld Ning of Hyves.
Mooie tips en ook zeer bruikbaar, denk ik. Dat zou ook voor ons als bibliotheken gelden. Vaste tags introduceren, een netwerkruimte creëren en ga zo maar door.
Kijk, zo'n evenement als dit vind ik interessant! Het social media event is al op 12 juni 2008 en de entree van 200 euro is redelijk aan de prijzige kant voor ons bibliotheken. (En het event is ook niet echt op 'ons' gericht) Maar oh, ik had er graag deel van uitgemaakt!
Ik blijf de ning in ieder geval wel volgen. :)
Sociale media en een aantal mogelijkheden ervan rondom evenementen:
-fotosites gebruiken voor de foto's van het evenement. (inclusief foto's van bezoekers!)
-spreek een unieke tag af die gebruikers gebruiken wanneer ze erover bloggen, foto's posten, del.icio.us gebruiken. (zoals bijvoorbeeld sme08)
-gebruik een netwerkruimte. Zoals bijvoorbeeld Ning of Hyves.
Mooie tips en ook zeer bruikbaar, denk ik. Dat zou ook voor ons als bibliotheken gelden. Vaste tags introduceren, een netwerkruimte creëren en ga zo maar door.
Kijk, zo'n evenement als dit vind ik interessant! Het social media event is al op 12 juni 2008 en de entree van 200 euro is redelijk aan de prijzige kant voor ons bibliotheken. (En het event is ook niet echt op 'ons' gericht) Maar oh, ik had er graag deel van uitgemaakt!
Ik blijf de ning in ieder geval wel volgen. :)
5 opmerkingen:
Maar het leuke van tags is toch net dat gebruikers die zelf mogen kiezen. Waarom willen wij, informatiespecialisten, daar dan weer een vaste tag van maken?
@ daan
voor het terugvinden van posts/fotó's etc. van één specifiek congressen, opdat ze heerlijk geordend bij elkaar staan.
net zoals we bijvoorbeeld met elkaar de tag "blogoverjemoederdag" afspraken bijvoorbeeld.
sommige bibliothecaristrekjes zijn zo gek nog niet! :-)
en ik bedoel natuurlijk één specifiek congres (en niet één specifiek congressen. staat zo raar :-))
@Marien: Tuurlijk maar ik vind het wel zo leuk om daar over te discussieren want het is natuurlijk helemaal niet web 2.0 achtig. Het heet tenslotte folksonomy :-)
Het is in ieder geval handig voor de organisator van een evenement om met een paar woorden in google alle ervaringen terug te vinden. en foto's :)en reacties van mensen.
Dat vind ik wel een boeiend aspect van het verhaal. Met elkaar afspraken maken over dit soort zaken vind ik ook wel passen in de web2.0 tijd. :)
Een reactie posten